23 mai 2012

Poesis - Creanga de aur

Album Creanga de aur
Sa-mi fie cu iertare, dar daca dupa 35 de ani de existenta a unui grup vii pe piata cu un album care are o orchestratie ca cea care se aude in Creanga de Aur, inseamna ca situatia e grava. E drept, folk-ul in general si cel romanesc in particular n-a excelat niciodata in rezolvari stilistice spectaculoase. Si totusi…Refrenul piesei Dulce amar, inclusa pe acest al treilea disc al celor de la Poesis, e cat se poate de elocvent: „Iarba e verde, cerul e albastiu/ Si poate e sau nu e ..e sau nu e…prea tarziu“. Daca e sa stai drept si sa judeci asijderea aranjamentele muzicale din Creanga de Aur ar fi putut fi realizate oricand in ultimele trei – patru decenii. Si fiindca muzica asta de “visare” pune un accent abitir pe texte, din nefericire nici acestea nu reusesc sa aibe acel “ceva” care sa te faca sa exclami “waw”.
Pe scurt, noul disc semnat Poesis e tipic folk-ului romanesc, e un soi de No Surprises (vorba celor de la Radiohead), chiar daca e comeback-ul duo-ului care ne-a blagoslovit existenta cu texte de genul „Odata am ucis o vrabie/Am tras cu prastia in ea si-am lovit-o/Pe urma o zi si o noapte intreaga /Am tot plans-o si am tot jelit-o“.  De aceasta data suntem chemati de vraja marii in Voi fi o stea (Asta seara voi fi stea/N-am sa clipesc de multe ori/Marea ma cheama ca sa ma bea/ Dragoste dragostea mea…Azi dimineata eram roua/amiaza eram nor/Marea ma cheama ca sa ma bea/Dragostea mea/Asta seara voi fi stea/) iar aranjamentele mega – simple nu reusesc sa te tina captat la acest “film”. Exista aici si o prelucrare din folclor care suna de genul „Cat esti Dunare de mare,hai, Dunarea mea“, iar in cazul in care nu esti infectat cu microbul pe care scrie folk made in Romania, e bine sa eviti acest disc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu