2 mai 2011

Kraak & Smaak - Electric Hustle

Asteptari: Wim Plug, Mark Kneppers si Oscar De Jong sunt trei producatori muzicali olandezi care au debutat in 2005 cu discul Boogie Angst, urmat mai apoi in 2008 de Plastic People. Noul disc al trupei cuprinde 11 piese si poarta numele de Electric Hustle. 

Rezultat: Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand am auzit pentru prima oara piesa numita Squeeze Me, am ciulit automat urechile mari. Mai apoi am aflat ca piesa cu pricina era interpretata de olandezii Kraak & Smaak, iar la putin timp dupa aceea am avut fericita ocazie de a-i vedea in carne si oase la festivalul Bestfest din Bucuresti. Daca va spun doar ca mi-au placut risc sa spun o minciuna: oamenii acestia au fost pur si simplu extraordinari.
Daca mi-e permis sa ma inspir din textul excelentei piese Cantaloop, ritmurile olandezilor sunt mostre reale de „groovy, jazzy,  funky,  pounce, bounce,  dance“ si n-au cum sa nu te faca sa vibrezi. Stilistic, ghiveciul acesta e o imbinare reusita din muzica prezenta in diverse decenii cu diverse rasturnari de beat care asigura o varietate surprinzatoare produsului final.

Piesa care promoveaza acest disc, realizata alaturi de Lex Empress (cea care este solista show-urilor live sustinute de olandezi) poarta numele de Call Up To Heaven si se recomanda a fi una din cele mai funk melodii auzite in ultima vreme. Scheletul muzical al acesteia este axat pe un soi de pop melancolic care este imbogatit cu un refren catchy, astfel incat de la prima ascultare urechea oricarui meloman va fi tratata cu o piesa de neuitat. Ca si realizare sonora, piesele incluse aici au un accent mult mai puternic pe partea electronica decat pe discurile precdente, dar din fericire acel „ceva” care ii diferentieaza de restu lumii n-a disparut defel. Unul din oaspetii acestui disc este binecunoscutul Romanthony (cel care a cantat printre altele si pe One more time-ul celor de la Daft Punk), care adauga un plus de savoare melodiei Built for love, unul din momentele care cu siguranta vor face deliciul celor care asculta acest material discografic.

Dincolo de beat-urile inteligente si rezolvarile profunf funky albumul acesta demonstreaza ca avem de-a face cu niste muzicieni care nu se dadu in laturi de la diverse explorari. Asa se face ca in piesa Wasted with a smile avem de-a face cu un soi de blues modern, si de vocea britanicului John Turrell. Schimbarile diverse pe plan stilistic reies in evidenta si la piesa Dynamite (realizata de MC Sebastian), care are un iz de Fat Boy Slim amestecat cu un bass absolut demential si care a avut parte si ea de un clip de promovare realizat la sfarsitul anului trecut. O alta perla de aici este Never too late, o melodie care ar putea fi inclusa lejer in orice compilatie Buddha Bar sau Hostel Costes, care impinge atmosfera in zona downtempo chillout. Lets go back in schimb geme de synth-uri specifice muzicilor din anii 90, iar atunci cand asculti Forget about you nu ai cum sa nu sesizezi mireasma de soul care emana dincolo de efectele elctronice. Nici nu-i de mirare, fiindca melodia cu pricina e realizata alaturi de Lee Fields, o figura legendara a muzicii soul americane. E foarte greu sa aleg doar o piesa „cu greutate” din cele 11 si asta pentru ca aproape fiecare din ele deraiaza pe alt stil. My synths are the Bomb e o piesa care aduce pe alocuri a Faithless (dealtfel olandezii au cantat de mai multe opri in deschiderea acestora) si va fi cu siguranta adorata de amatorii de muzici „profund electronice”. Una peste alta, albumul Electric Hustle m-a facut sa excalm inca de la prima auditie Waw, lucru care sincer sa fiu se intampla destul de rar in ultima vreme. Mi-e practic imposibil sa gasesc puncte slabe in acest disc, deci ma voi limita in a declara Electric Hustle drept una din cele mai misto auditii in cazul in care sunteti adepti ai notiunilor grrovy, funky, jazzy, dance. Daca pana acum Netherland-ul ne era drag pentru Heineken, Van Gogh si lalelele, de acum incolo pe aceasta lista e musai sa adugam si Kraak & Smaak. Excelent! 

Recomandari: Pentru cei curiosi de un disc fascinant, in care fiecare nota e la locul ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu